Köpvillkor

Köpvillkor

1.Om Divinecare AB

Företaget är baserat i Stockholm.

Företagsinformation:

Divinecare AB 

Loftvägen 5 , 142 35 Stockholm                                                                                        

Org.nr: 559408-7289

E-post: info@divinecare.se

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@divinecare.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör du av dig inom kort.

2. Beställ

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturering och leveransadress.

Om det finns ett fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss via mail på info@divinecare.se 

3. Leverans

Vår normala leveranstid är 3-5 dagar. UPPMÄRKSAMHET! Beställningar gjorda på helger skickas tidigast följande måndag.

Om leveransförseningar skulle uppstå (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadressen: info@divinecare.se.

4. Priser

Alla priser i butiken är angivna i SEK och alla priser inkluderar 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändringar från leverantören, tryckfel i prislistan, samt felaktigheter i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på hemsidan har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit en vara som du har beställt.

5.1. När du utövar din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@divinecare.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor returen gäller tydligt framgå.

Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagstadgade 14 dagar efter uppsägningsmeddelandet.

Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välförpackade och i originalförpackning.

Från återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte om:

Produkter som har förseglats (förseglats) av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktären av förseglad ljud- eller bildinspelning och där förseglingen har brutits av dig.

Skräddarsydd produkt, som skräddarsytts speciellt för dig eller har en tydlig personlig touch efter dina önskemål.

Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, till exempel mat.

Lösa antal tidningar eller tidskrifter.

6. Anspråk och reklamationer

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten fortfarande vara skadad eller felsänd när den anländer, åtar vi oss, enligt gällande konsumentskyddslagstiftning, att åtgärda felet utan kostnad?

Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur går du vidare med ett klagomål?

Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till info@divinecare.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, samt en beskrivning av felet.

Om vi ​​inte kan åtgärda defekten eller leverera en liknande produkt, kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten enligt tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att avslå ett reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut eller minskad eller obefintlig leverans från leverantören.

Vidare tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella typografiska fel på denna webbplats och den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om cookies

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att spåra en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det är möjligt att ställa in din webbläsare så att den automatiskt vägrar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos Divinecare AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina uppgifter. Vi skyddar din integritet och samlar inte in mer information än vad som är nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till tredje part utan laglig grund.

Divine care AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du har lämnat till oss som kund. Dina uppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och i de fall du efterfrågat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov.

Informationen nedan är en sammanfattning av hur vi lagrar och behandlar dina uppgifter enligt den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

10.1 Vad är personuppgifter?

Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilken data lagrar vi?

För att hantera din beställning och svara på frågor relaterade till din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en laglig grund för att behandla dina uppgifter, till exempel för att fullgöra avtalet mellan oss eller för att uppfylla en rättslig skyldighet enligt till exempel bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina uppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker med ditt samtycke.

10.4 Vilken information delas och i vilket syfte?

10.4.1 Betalningsleverantör

Vid köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnumret hos betalningsleverantören. Uppgifterna sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägerier.

De betalningsleverantörer (betalningstjänster) vi använder är PayPal. kortbetalning.

10.4.2 Rederi

För att leverera dina beställningar och slutföra vårt kontrakt måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med rederiet är förnamn, efternamn och adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan också komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev

Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer ditt förnamn, efternamn och e-postadress att delas med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Vi använder oss av woo-commerce för att skicka nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag från all information som vi har om dig. Avsnitt levereras elektroniskt i läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller ofullständig kompletteringsinformation.

10.7 Rätten att bli bortglömd

Du kan när som helst begära att uppgifterna om dig raderas. Det finns några undantag från rätten till radering, som om den ska behållas för att vi ska uppfylla en laglig skyldighet (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd

Divine care AB ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna följs.

10.9 Hur vi skyddar dina uppgifter

Vi använder branschstandarder som SSL/TLS och envägs-hashalgoritmer för att lagra, bearbeta och kommunicera känslig information som personlig information och lösenord på ett säkert sätt.

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

11. Ändringar av de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren när som helst. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på hemsidan. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kund kan du som kund kontakta Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut av ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas av svensk lag.